2010. május 20., csütörtök

Melyik nemzet milyen babakocsit szeret és miért?

Ahogy keresgéltem az interneten, olvasgattam a vélemények tömegeit a babakocsikról, azt vettem észre, hogy bizonyos márkákat egy adott országban szeretnek, egy másikban pedig kifejezetten rossznak tartanak. Meglepett, hogy ez hogyan is lehetséges, hiszen ha valami jó, akkor jónak kell lennie nemzettől függetlenül is. De közben rájöttem, hogy mint ahogy minden embernek más az igénye, és minden ember szerint más a "jó babakocsi", így a nációknak is vannak bizonyos kedvenceik, illetve bizonyos járgányok, amiket nem tartanak annyira jónak a saját értékrendjük szerint.

Három nagy területen vizsgálódtam: az angoloknál, a németeknél és az amerikaiaknál.

Az angolok szeretik a jó minőséget, de nem akarnak érte egy vagyont fizetni. Náluk nagy kedvenc a Chicco, nem minden modellje, de néhányat kifejezetten jónak tartanak ár-minőség-érték szempontból. Természetesen a Maclaren is ott van az élen - tekintve, hogy ők gyártják. Nagyon népszerű a Mamas&Papas márka is, ami - ha kicsit közelebbről megnézzük - nem más, mint egy angol fajtája a Peg Perego-nak. Ugyanazok a típusok vannak náluk, és hasonlóan néznek ki, csak a design más, sok a klasszikus pöttyös és kockás minta a huzatokon. Van néhány modell, ami nálunk van, de náluk nincs (pl. Peg Perego Uno, Si), és fordítva, de sok a közös is, mint a Pliko vagy GT3. Ha terep kocsiról beszélünk, akkor mindenképp a Phil&Ted's a nyerő náluk. Van még egy angol márka, ami nagyon kedvelt, és ami már Amerikát is kezdi meghódítani, ez pedig az iCandy. Ő gyártja azokat a babakocsikat, melyek szimplából duplává alakíthatóak, így akár ikrekkel, akár egymás után hamar született gyermekekkel sem gond a közlekedés (és még babakocsit sem kell időközben cserélni). A másik multifunkciós, amit nagyon szeretnek - és főleg a minőségét dícsérik, az a Britax-Römer B-smart. Érdekes, hogy egy német babakocsit választottak.

A németek már egészen más dolgokat kedvelnek. Náluk nagyon fontos, hogy a babakocsi stabil legyen, ezért a súly nem számít. Ők ezért kifejezetten utálják a Maclaren-t, mert instabilnak és "műanyagnak" érzik. Nagyon szeretik a Quinny Freestyle XL babakocsit, ami egy olyan háromkerekű monstrum, ami 14 kg, és olyan stabil, mint egy tank. Hasonló kategóriájú a Hartan és Gesslein is, melyek német gyártmányú babakocsik. Ők a saját márkáikat preferálják, még akkor is, ha egy elefánt is könnyebb annál a járgánynál, amit épp tolnak. Szeretik még az átfordítható tolókarú négy nagy gumikeréken tolható "kisbusz" kategóriájú kocsikat is. Ezen kívül büszkék még a TFK (Trends For Kids) márkára is, ami meg kell, hogy jegyezzem, már Amerikában is hódít, ugyanúgy, mint a Teutonia, mely szintén kitűnő minőségű babakocsikat gyárt - természetesen nem pehelysúlyban.

Az amerikaiak nyitottak minden megoldásra. Szeretik az európai babakocsikat, a különleges design-t, mint pl. a Quinny Buzz vagy a Stokke Xplory. Náluk is nagy kedvenc a Maclaren, és pár olyan márka, ami itthon nem kapható, mint pl. UppaBaby, Valco, Baby Jogger. Ez utóbbi márkának a Baby Jogger City Mini-nek egy hatalmas sikerhulláma tört elő, és már az angoloknál is sorra nyeri a díjakat és elismeréseket az anyukáktól. Ezen kívül a Graco is nagy kedvenc, annak ellenére, hogy az évek alatt szinte semmit sem változott formailag. Ha terepjárgányról van szó, akkor Baby Jogger, BOB és Mountain Buggy a nyerő - ez utóbbi egy Új-Zélandi márka, mely lassan, de biztosan hódít, így már pl. Németországban is kapható. Természetesen a sorból nem maradhat ki a Peg Perego, de ennél egy picit jobban kedvelt az Inglesina, mely szintén olasz, és hasonló babakocsikat gyárt, mint a Peg Perego - legalább ugyanolyan, ha nem jobb minőségben.

Ebből is látni, hogy mindenkinek mást jelent a tökéletes babakocsi fogalma, és mindenkinek más a legfontosabb szempont, kinek mi - a súly, a stabilitás, a kényelem, a minőség vagy a design...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése